lørdag 13. november 2010

Voodo Tours!

Neimen! Når jeg sjekka bloggen min tidligere idag, fant jeg ut det fortsatt bare var Stine som hadde kommentert innlegget mitt. Skuffaaa! Derfor har jeg kommet til konklusjonen at.... Jeg ikke skal skaffe meg en vanlig blogg på en godgod stund. Dere trodde jeg sa farvell til denne bloggen? No way. Flaks for dere som-ikke-kommenterer at jeg liker å blogge om livet her. Ellers hadde dere vært på tynt is, for ingen liker å blogge med lite kommentarer :-))

Anyway! Dagen idag besto av halve dagen med slasking ved bassenget, og! senere på kvelden, hold dere fast folkens; dro vi på Voodo tour! Den var ikke så dyr, bare rundt 20 dollar.
Turen besto av at vi gikk rundt i French Quarter, og gikk innom plasser som; en voodo-butikk, vi gikk innom formler, vi gikk innom forskjellen mellom Hollywood sin Voodo = Hoodo OG vi gikk til selvet huset til Marie Laveau, Voododronningen. Det var altså en kort versjon, lengre versjon kommer etter de 4 fine bildene, hihi. Følte meg ganske sliten gjennom turen, så fikk ikke mange bilder. Sorry!


Nektet å reise fra USA uten å ha smakt EKTE Amerikansk burger! Dette fikk jeg en smakebit på idag. Herregud, greide ikke å spise opp alt engang, utrolig mettende. Også var svææære!

En ånd i Voodo-religionen, fikk ikke helt med meg navnet fordi han snakka veldig fort, men dette er da altså ånden du skal gå til, hvis du har problemer med kjærlighet.
Voodo er altså en religion, som går langt tilbake i tid. Voodo handler ikke om å stikke nåler gjennom en dukke, det derimot er Hollywood sin versjon av Voodo (altså Hoodo). Voodo har ingenting som har noe med nåler på dukka å gjøre. Dukkene bruker de til å kontakte åndene. (?) Er jeg ganske sikker på hvertfall.

Marie Laveau sitt hus! Tro meg, jeg hadde eller ikke hørt om henne før jeg leste brosjyrene. Hun skal være "dronningen av Voodo" her i New Orleans. Myter sier at hun "gjorde en avtale med djevelen" for å holde seg evig ung. Det mannen som snakket trodde, derimot, var at Marie hadde en datter - som også hette Marie. Det enkle er ofte det beste, right?

Enda ett bilde av huset hennes. Mennesker gikk til henne hvis de hadde blitt forbannet, og hun skulle visst klare å bli kvitt forbannelsen.
En annen historie sier, at ei dame som gikk til Marie hadde en sønn som var dømt for mord. Hun gikk til Marie, og fikk Marie til å få han uskyld dømt. Marie gikk til kirka, og ba med (husker ikke hva det var, unnskyld), derretter satte hun tre X gjenstander foran dommeren, og etter det, ble sønnen dømt uskyldig. Rart.

Det var veldig mye vi fikk høre om Voodo, men jeg må desverre be dere til å google det, siden jeg ikke fikk med meg alt han sa. Til og med Amerikanerne som var med på turen, skjønte ikke alt han sa, fordi han snakket for fort.
Vi fikk derimot også høre en historie om ei dame som ble forbannet av naboen. Hun skulle ha derretter dratt til sykehuset, og havnet i koma, for så å aldri våkne opp igjen. Det er den korte historien, den lengre historien var mye bedre, thought. Den kan jeg fortelle hvis dere har ett sterkt ønske om det, s-e-n-e-r-e.

Voodo virket som en veldig spennende religion, og veldig spesiell. :-))
Nå er jeg trøtt, så nå avslutter jeg.
- Christina.

2 kommentarer:

  1. Hvordan får du til å få meny oppe ved headeren? :))

    SvarSlett
  2. Nei, da får jeg visst kommentere nesten først likevel xD
    Fine dagen (y) Og den hamburgeren så virkelig.. um, stor ut xD Skummelt det der med voodo.
    Men; ikke skaffe vanlig blogg? :S Why not?

    SvarSlett

Tusen takk for enda en søt kommentar! ^^