onsdag 24. november 2010

The great goodbye

Hallo! Mellom all spansk lekser og ett helt naturfag kapitell jeg må ta igjen, så tenkte jeg at jeg skulle skrive avskjedsinnlegg i bloggen. Trist!



Min opplevelse av USA var fantastisk. Kan regne med at de fleste lurer på hva jeg lærte, og hvordan jeg har hadd det, naturligvis. (Spesielt søstra mi, haha).
Jeg lærte mye mer av å være der, enn å hadd to uker sittende på engelsk benken i timene.
Fikk også ekstra mye julestemning, som jeg ikke ville fått i Norge. Kom hjem med hele sekken stapp full av julestemning, så nå er det bare å sette igang med julekort osv!



Det er desverre umulig å fortelle alle kunnskapene jeg slikket til meg under de to ukene jeg var der. Nå føles det ut som vi aldri reiste, siden skolen er i full gang igjen, for meg altså. Nesten litt trist. Jeg kan hvertfall fortelle at landet var fantastisk, de var akkurat som jeg hadde hørt - høffelige, serviceinnstillt, sosial OG hadde MYE mye feit mat. Er sikker på at jeg la på meg bittelitt. New Orleans var i tillegg en utrolig FIN, og ikke minst artig by. De snakket så gøy! Det er umulig å beskrive, det er egentlig bare å søke dem opp på youtube. De har southern accent.



Jeg er egentlig ganske målløs akkurat nå. Har endelig vært i landet jeg har villet kjempelenge, og jeg vet egentlig ikke hva jeg skal skrive. Kan hvertfall si at, elsker du alt du har hørt om usa, så reis dit! Jeg kunne ha reist tilbake med den første muligheten jeg fikk. Bare at neste gang vil jeg se en annen plass da. Har også utrolig lyst til å kjøre highway 66, men det er en annen historie!



USA burde definitivt oppleves i livet. De er så mektige, og landet er utrolig vakkert. Syns de er mye mer sosial enn Norge, var i sjokk når fremmede mennesker spurte hvordan jeg hadde det. Noe som plagde meg med usa var all reklamen. Engang var det reklame etter 3 minutter etter TV-serien hadde begynt. Jeg klikka jeg. Skal med hånden på hjerte si at jeg er glad for å komme tilbake til Norsk reklame. Noe annet som ikke falt i smak til meg, var osten. Herregud,trenger ikke si mer. Hvitost <333


Jeg er blitt obsessed av USA. Har også fått øynene oppe for mange viktige ting her i livet. Det er så mange steder jeg vil besøke der! Las vegas, Hollywood, California, Los Angeles, Seattle.. you name it! Haha, jeg er forelska jeg :-) Det å kunne blogge om reisen min, har lært meg mye det også. For det første, så har vennene mine og slekta kunnet følge med på hva vi gjorde, og misunne oss, og jeg har fått mer skrivelyst. Ikke minst, blitt mer oppmerksom på hvordan jeg skriver. Jeg lover, mamma lo seg igjel etter hvert innlegg hun leste. Ikke skjønte jeg, og skjønner fortsatt ikke, hvordan det kan være så artig, Haha.



Herregud nå må jeg avslutte, før dette innlegget blir en begravelses tale. Hva skal man slutte med? Jeg har hvertfall kost meg MASSE! Reis dit du og, Du vil ikke angre! Lover. Jeg skal definitivt tilbake til USA, hvis ikke hadde jeg vært papp i hodet.
Alt i alt var det en vellykket reise! Jeg ble helt tom, jeg. Skal ta med meg opplevelsene jeg lærte videre i livet, og holde dem nær meg. Kjærlighetsdikt følelse <333


Christina.

3 kommentarer:

  1. Høres ut som du har kost deg skikkelig! :) Du skriver utrolig bra, har et kjempegodt ordforåd, så litt trist at du stopper å blogge.

    SvarSlett
  2. Har fulgt deg på hele reisen :) Kan ikke huske hvordan, men jeg synes det hadde vært morsomt om du fortsatte å blogge! ;)

    SvarSlett
  3. Jeg går første året på videregående, og er 16 år gammel! :) Aldri bry deg om hvor få, hvor mange, hvor stygge eller hvor fine kommentarer du får, er ikke de som teller ;)

    SvarSlett

Tusen takk for enda en søt kommentar! ^^