mandag 22. november 2010

Back to old patterns

God kveld! Nå er det faktisk kveld til alle jeg skriver til, jo, haha.

Unnskyld for det forrige innlegget ble så rotete, jeg vet ikke hva som skjedde. Jeg var så fornøyd med det jeg hadde skrevet, også plutselig når jeg sjekka bloggen før jeg dro, hadde halvparten forsvunnet. damn Blogspot noen ganger.

Over til noe annet! Som dere vet, så var jeg innom New York på veien tilbake. Wow, det var akkurat som forventet! Kjempe svæært, og masse høye bygninger. Our main goal var World trade center. Det viste seg at det ene senteret holder på å bygges opp igjen, mens det andre skal bli en park - med fossefall og dammer osv. Hvorfor det skal bli en park, er jeg ikke helt sikker på.
De skal/holder på med også å bygger ett museum, om hva som skjedde 9/11 2001. Det skal være ferdig oppreist 2012.

Mamma var også fast bestemt på at vi ikke trengte å kjøpe souvenirer, fordi hun skulle tilbake til New York, altså ferie engang. Og det var jeg nokså enig i! kjempefin by! Vi gikk også på Broadway (gata altså), så ekorn, manhatten og gikk rundt der tvillingtårnene var. Vi var også innom ett mini museum, med masse forskjellige filmer, tekst og bøker osv om 2001. Filmen var kjempetrist, og det var bare 5 historier fra de som mistet kjæreste, venner, familie and so on.
Bilderrr! Jeg vet dere liker det. Hihi. Vi kjørte også forbi frihetsgudinnen. Fikk ikke sett henne på nært hold, men det var virkelig spesielt.

Jeg skriver enda ett innlegg om hvordan jeg likte USA osvosv, tenkte bloggen fortjente en ordentlig avslutning.. nesten litt trist å ikke blogge lengre. Det snakker vi ikke om enda!


The big apple, der var virkelig svæært og. Masse høybygninger.

Når vi først ankom New York city etter en lang tur i en trang drosje, ble vi møtt av vind, vind og atter vind! Var veldig kaldt der. Ikke like kaldt som i Norge selvsagt.


Det der er bare noen av høyblokkene, byen var stappa av dem.

Det nye tvillingsenteret. Ikke den svære hvite, men den brune som bygges ved siden av.


Se, de bygger opp. Det skal bli det lengste i hele Nord-Amerika. Velvel.

Inne i mini-museumet. Var masse ting jeg lærte der og, gitt. Føler jeg ikke har gjort noe annet enn å lært i ferien her, haha. Bra det da!


:'( Masse minneting fra 9/11, inne i mini-museumet på The statue of liberty


Broadway, here we come! Haha, litt artig da. Å ha gått på broadway, er ikke noe folk i Norge gjør hver dag.


Der var sånn artig lang plakat der! med hvordan mennene i lyskryssene ser ut i forskjellige land. Det har jeg ikke fortalt forresten, lyskryssene i NO var at den telte ned, til bilene kunne kjøre igjen. Fikk aldri tatt bilde, hmf, men det var en oransj hånd, også sto den sånn: "5....4....." osv.


Også bare MÅ man be mamma med null kunnskaper om speilrefleks, ta bilde av meg i gata. Ser dere det røde i midten med "Haunted Tours" klistermerke på høyre side? ja, det er meg.

Må bare si at jeg fikk skikkelig jetlag etter jeg kom tilbake fra USA. Fikk vondt i magen kjempelenge etterpå. Ikke godt, men igjen, så verdt det!

Christina.

3 kommentarer:

  1. saa bra at reisen hjem ble vellykket. da trenger jeg ikke bekymre meg for det. Men du, husk at ikke ALLE som leser bloggen din har kveld samtidig som deg da sota ! (L) hehe.. du maa hilse saa mye til mamma og pappa ogsa.
    - tu hermana

    SvarSlett
  2. SV: HAHAH, awee, jamen det var så awesome å se på! Hahah :D

    Kjempebra at det var som forventet der du var. Har lest alle innleggene, og må si det hørtes sykt awesome ut! Har bare vært dårlig på å komentere, haha..

    SvarSlett
  3. Å NYC... Var der i november ^^, Litt fun at jeg kjenner igjen stedene bå bildene. Hehe ^^,

    SvarSlett

Tusen takk for enda en søt kommentar! ^^